TUDÁS Expó 2017. november 11-én

A sikeres első TUDÁS Expó nyomán a TUDÁS projekt újabb évadjában is megrendezzük a TUDÁS szakkörök találkokzóját. A helyszín ismét Győr, a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ, az időpont 2017. november 11. 11.00 - 15.00 között..

A TUDÁS Expón a kiválasztott 20 TUDÁS szakkör interaktív, látványos bemutatkozásán túl, felnőttmegőrző programként pedagógus-továbbképzésen illetve interaktív beszélgetéseken vehetnek részt az érdeklődők.

Az idei TUDÁS Expó mottója: Fenntartható egészség. A szakkörök ezen téma köré építik fel bemutatóikat, míg a tanár-továbbképző program a KUTOSZ Rounder Sense of Purpose: Céltudatosabban a fenntarthatóságra nevelésért projektjének alapján, a fenntarthatósággal kapcsolatos nevelői kompetenciák fejlesztésére épül, helyben elvégzett rövid gyakorlatokon keresztül. Az interaktív beszélgetésen (fiatal tudósok és műszaki-természettudományos területen dolgozó szakemberek segítségével) azt járjuk körül, mi kell ahhoz, hogy valaki sikeresnek érezze magát a műszaki-természettudományos pályákon.

 

Program:

10.00 – 11.00 Regisztráció a résztvevők számára

10.30 – 11.00 Sajtótájékoztató

11.00 – 14.30 A TUDÁS szakkörök bemutatkozása a kiállítótérben

12.30 – 12.15 Interaktív konferencia: A siker fertőz? címmel

14.40 – 15.00 Ünnepélyes zárás, díjátadó

 

Felnőttmegőrző – műhelyfoglalkozások és interaktív konferencia tanárok és szülők számára

11.30 – 12.15   Műhelyfoglalkozás: Pedagógiai forgatókönyvek az esélyteremtés szolgálatában

12.30 – 13.15   Interaktív konferencia: A siker fertőz? címmel

13.30 – 14.15   Műhelyfoglalkozás: Gyakorlati példák az egészséggel kapcsolatban

 

Előzetes regisztráció alapján:

Tanári kompetenciák a fenntartható fejlődés szolgálatában – tanártovábbképzés, délelőtt illetve délután

 

Az egyes programelemek leírása:

1. Szakkörök bemutatkozása, 20 magyarországi szakkör kap bemutatkozási lehetőséget a TUDÁS projektből. A szakkörök munkájuk egészét vagy egy konkrét eredményét mutatják be a látogatóknak, egymásnak és a szakmai zsűrinek. A legkiválóbb szakköröket a szakmai zsűri díjakra javasolja. Minden résztvevő szakkör elismerő oklevelet kap. A tanulók lesznek a standokon: míg szakkörönként legalább egy-egy tanuló a standon van, a többieknek lehetőségük van a kiállítótérben nézelődni, vagy az interaktív konferencián részt venni.

Minden résztvevő szakkör elismerő oklevelet kap, a legkiválóbbak pedig díjakat, a záróeseményen. A fődíj 150.000 Ft értékű laboratóriumi felszerelés, a különdíjakat pedig 7 kategóriában dönti el a zsűri: a különdíjasok tabletet kapnak.

2. Műhelymunka tanároknak a természettudomány tanulás és a fenntarthatóság legfrissebb trendjeiről és módszereiről, négy felvonásban.

Az első két részben a tanárok szabadon beülhetnek a természettudomány tanulás egy-egy szeletét bemutató műhelymunkára, amelyek egyikében az Ark of Inquiry projektről illetve az esélyteremtést szolgáló pedagógiai forgatókönyvekről lesz szó („variációk egy témára alapon” egy-egy konkrét tevékenységsor átalakítását megmutatva), míg a másikban a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ mutatja meg, hogyan közelíthető meg az egészség témája a kiállítótérben megtalálható néhány kísérleten keresztül.

A másik két részben (délelőtt és délután, meghatározott és előre regisztrált résztvevők számára) kiemelt hangsúlyt kap a fenntartható fejlődésre nevelés. Ezeken belül a tanári kompetenciák fejlesztése lesz érdekes, konkrét gyakorlati példákon keresztül, amelyek később az osztályokban feladatként is kipróbálhatók. Ez a KUTOSZ másik nemzetközi projektjéből (Rounder Sense of Purpose) ad ízelítőt.

A tanári foglalkozásokról a résztvevők kérésre igazolást kapnak.

3. Interaktív konferencia, A siker fertőz? címmel, amely egy panelbeszélgetés köré szerveződik, amely adott ponton kinyílik a közönség részvételére számítva. A konferencia a szakkörök bemutatkozásával és a műhelymunkákkal párhuzamosan zajlik, és tudománykommunikátorok, természettudományos oktatók és tanárok, szülők és diákok részvételére számít. A konferencia részben legfeljebb 50 fő részvételére számítunk.

Az interaktív konferencia témája a tanulók fejlődése: mi kell ahhoz, hogy valaki megfelelően felkészüljön a természettudományos pályákra, és közben ne veszítse el érdeklődését, lelkesedését, illetve milyen készségek birtokában lesz képes a későbbiekben is folyamatos fejlődésre: elég-e, ha a tudomány fejlődése, mások sikere mint példa motivál, hogyan juttathatók a tanulók sikerélményhez, mit jelent a siker a tanulók számára, milyen sikerek azok, amelyek a fejlődést segítik. Ezen túl szó lesz arról, hogyan segíti a természettudomány mint tématerület a tanulás és a karrier során az önmotiváció, önfejlesztés fenntartását művelőiben.